Skip to content

"Unnskyld at jeg banner"

22/09/2009

Velkomen til helsevesenet. Eg veit ikkje om eg gler meg, eg. Fordi eg allereie etter eitt år ut i utdanninga kjenner meg litt att i beskrivelsen til Lona Gamst, sjukepleiaren som protesterte og sa opp jobben på akutten på Bærum sjukehus.

«At pasientene er en tapende part i all denne diskusjonen om budsjett og innsparing, er det ingen tvil om. Sitter du i helsekø, eller timevis i kø i et akuttmottak, eller er du utskrevet fra et sykehus og faktisk ikke er helt sikker på hva som egentlig har feilt deg eller hvilken behandling du har fått? Tiden til god informasjon og samtaler, spesielt i et akuttmottak, er nesten fraværende.«

Les heile innlegget her.

No comments yet

Legg att eit svar

