Skip to content

Tabloidar

01/12/2005

I dag fekk eg gratisavisa sorthvit i posten, og der kom eg over eit ganske genialt stykke, som heiter «Ta det vakre tilbake!». Eigentleg handlar det mest om sex, men eg beit meg fast i ein liten del av stykket:

«Når vi har diskutert plater og filmer i redaksjonen, har noen ganger frasen «sex og vold» dukket opp: «Hva gjør vi med filmer med ‘sex og vold’?». Det er flaut hvor lang tid det tok før jeg hørte hvor hårreisende det uttrykket er: «Sex og vold». Smak litt på det… Det setter ikke akkurat sex i et veldig fint lys – den vakreste skaperkraften i samme bås som død og ødeleggelse. Og atpåtil er vi ofte mye «strengere » med sex enn vold: Har du opplevd at familien sitter samlet rundt CSI, men når en person skyter offeret sitt kremter plutselig pappa litt, rødmer og skifter kanal, og hele familien må plutselig ut på kjøkkenet på en gang for å hente saft? Neppe.»

Teksten er skriven Hans Ivar Stordal. Eg må bare anbefale SortHvit. Det er heilt gratis!

No comments yet

Legg att eit svar

