Gå til innhald

I’m gonna live forever!

30/09/2004

Åh du hendelse! Du aner ikkje kor kjekt eg har hatt det i London! Det var bare SÅ knall! Eg vil tilbake! No! Eg klarer ikkje å skrive uten å avslutte setningene med utropstegn! (…)!



Vel, vi hadde det altså utrolig kjekt. Såg min første musikal – Fame. Det var den beste opplevelsen på lenge, altså! Åh! Eg og vil! Var på en annen musikal også, «We will rock you». Den var bra, men Fame var best. Vi kom til flesland i går, onsdag, og då var eg bra sliten!



Programmet for turen var veldig bra lagt opp. Hurra for reisekomitèen! Vi øvde på Händels Messias noen formiddager, men ellers gjorde vi bare gøye ting! Ikkje misforstå meg heilt no; det var gøy å øve Messias og, men litt slitsomt fordi vi var så trøtte. (Sitat Marianne Husby i halsøvne: «Det e teit å øv Messias i London… Æ ska bank opp Oddvar!») 🙂 Vi sang forresten noen satser fra Messias i Händel sitt hus. Det var ganske stort, for vi var mest sannsynlig de første som sang de i huset hans etter at han sjøl komponerte og øvde de inn med kor der. Det var kult! Eg budde på rom med Anne Lene, Birgitte og Marianne. Det var så koselig! Vi bodde på et sted som heiter «Generator» (anbefales egentlig, dersom du ikkje har noe i mot å sovne til den heftige bass-gangen(!) fra «Maja-Hi»-sangen.) . Det som møtte oss når vi kom dit var fine T-skjorter der det sto «Generator – Hangover included». Morsomt!

Vi shoppa, spiste is på Hagen-Daaz (giddsje finne ut kossen det staves), blei kjent med hverandre, traff en prins William look-a-like ( sitat: «Wow! They talk Norwayish!» *sigh*), blei kjent med lærerene, fikk gnagsår, var på diskotek (ja, faktisk. vi fekk lov og.) , var på musikaler, møtte utallige nordmenn (det var sjukt mange der! I tillegg til oss var det ein klasse fra Os, ein fra Voss og ein fra Framnes også maange fler….) og hadde det rett og slett fantastisk kjekt! Eg vil meir!



London er ein deilig by. Noen som blir med på tur?



Vel, god natt. eg skal spela litt på pianoet mitt no, trur eg. Så skal eg sove. Skal passe Mats (nevøen min) i morgen. Han kan no krype og vinke, og har fått ein tann. Alt det som skjer når eg er i England!



Nei, så det… :*


No comments yet

Kommenter innlegget